23 Ekim 2012 Salı

Bir sivilceli, bir sivilceliye 'gel beraber cildiyeciye gidelim' demiş...

 
      30. güne geldim. Şimdi ben gün gün gelişmeleri yazıyorum ya kendimi hamile olup hemen blog açan ve doğmamış bebeği ile ilgili tüm gelişmeleri anlatan kadınlar gibi hissettim kendimi. Zaten hep kadınlar yapar bu işi. Bir erkek de çıksın eşinin hamilelik dönemi boyunca kendilerinin neler yaşadığını, hissettiğini anlatsın. Ama nerdeee... Sanırım kadının hamile olduğunu öğrenmesiyle anne olması, erkeğin ise çocuğun doğumuyla birlikte babalık sıfatına kavuştuğu miti doğru.
      
           Neyse gebelik, analık, babalık hakkında yorumda bulunabilecek bir konumda değilim. Ben kendi mevzuma geleyim. Öncelikle son birkaç gündür başım dönüyor. Roac tan değil ama. Kan testi sonuçlarının kötü çıkması ve bunun neticesinde tedaviye ara vermek zorunda kalmaktan korkuyorum. Haliyle bu gerginlik tansiyonumu düşürdü. Leyla gibi dolanıyordum. Bu kafayla gittim doktora. Benim doktorum olmadığından başka bir kadın doktordan randevu aldım (Neden erkek doktor istemediğim için bknz. Kar beyaz mendiller adlı yazıma). Veee girdim içeri. Girer girmez kadın roac mı kullanıyorsun dedi. Alnımda mı yazıyor ulan, yüzüm o kadar mı fena duruyor diye düşünürken dilim alışkanlıkla evet dedi. Kadın 'Yüzünde çok bir şey yok' (bende ufak bir sinirli gülümseme nassı yok ) dedi. Bendeniz 'fond..' der demez kadın nasıl bir seziş kabiliyetine sahipse artık 'Nee fondöten mi? Pudra, fondöten yasak. Sivilce üretimini arttırır onlar' diye sinirle söylendi bana. Ben bu lekelerle dışarı çıkamam deyince acıdı galiba daha da bir şey demedi, kan testi yaptır gel dedi. Sonra kan vermek için hemşirenin yanına gittim. Kadın saç dökülmesi için mi geldin diye sordu ( Daha 1 ay dolmadan kellik belirtileri göstermeye mi başladım ben? Yüzümden başka bir yere odaklanmadığımdan ben fark edemedim galiba bu sorunu). Ben hayır deyince o zaman roac mı kullanıyorsun diye gene bir soru sordu. Ben ağlamaklı bir eveti yapıştırdım (Sivilcem basit bir pürüz olmaktan çıkıp basbayağı bir sorun olmuş Herkes bir şeyler soruyor, bir şeyler tavsiye edip duruyor) 
      Öğleden sonra sonuçlar için tekrar gittim. Yalnız sabahkinden daha fazla korkuyorum. Ben en son dersane sınavı sonuçlarında böyle ürperiyordum. Sağolsun çok çalışkan bir dersanem vardı, ben sınavdan çıkıp eve varıncaya kadar sonuçlar bana mesajla bildiriliyordu. Ama o zamanlar bende çalışkandım. En kötü sınavım 300 üzerinden 225 falandı. Ama ben gene de çok tedirgin oluyordum o kısa bekleme süresinde. Bir de sabah kadın beni haklı gerekçelerle azarladı ya daha da kötü oldum. İşte böyle bir ruh halinde kapının önünde bekliyorum. Bir bebe kapının yanındaki koltuğa oturmuş hastanın çıkmasını bekliyor. Sarışın, renkli gözlü, muhtemelen benim yaşlarımda ve muhtemelen yanlışlıkla bu kapının önüne düşmüş... Cümleyi o kadar yakışıklıydı ki şeklinde tamamlamamı bekliyorsun ama öyle değil. Yüzünde tek bir leke olmayan bu bebe (ki hiç sevmem bebe lafını) cildiyecinin önünde bana nispet yaparcasına dolansın ve ben onu yakışıklı bulayım. Orada parçalayacaktım kendisini. Ne işin var senin orada? Geçen gidişimde doktora kusursuz cildini tescil ettirecek bir kız vardı ya, bu oğlan da onun akrabası mı acaba. Ya da cildiye polikliniklerinin önünde pusuya yatıp sizde bizim gibi olmak ister misiniz diye ürün satmaya çalışan bir çete mi var?
      Çok sinirliyim. Gerçekten çok sinirliyim. 3 hafta diyet yapıp son hafta bayram şekerlerini şu kırmızı kaplıya bakayım, şu maviye de bakayım, ee sarının boynu bükük kalmasın diye bir sürü çikolata yedim. El 3 hafta yiyip son hafta sadece su içerken şu benim yaptığım nedir yani? Katıksız salaklık hali. Bu manyakça davranışım kolestrole yansımış, kendisi düşmek bir yana 232 den 278 e fırlamış. Trigliserit gene normaldi. Ben kolestrol düşük çıkarsa günde 50 mg a çıkarmasını isteyecektim ama varolanı da kaybedebilirdim. Günde 30 mg ile yola devam. Bu şekilde devam edersem tedavi anca nisanda biter. O zamanda güneş nedeniyle iz tedavisine başlayamam.
     Bir kız kefirin kolestrolü düşürdüğünü yazmıştı. Bugün aldım. Azzz sonra bir bardak tüketeceğim. Bir işe yara kefir. Düşür şu kolestrolü....
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder